Skip to content

in de lift met ravi shankar, elvin jones en ennio morricone

December 13, 2006

amancio d’silva – integration (1969) album

Britse crossover-jazz, die in deze recensie treffend omschreven wordt als “a chili-rich dish of hard bop, Indian raga, ska, early electric Miles, Link Wray… and Ennio Morricone spaghetti western scores

In gewoon Nederlands: opwindende muziek die moeilijk te kwalificeren is. D’Silva kwam eerder op mijn blog voorbij met het nummer Hum Dono, wat hij in hetzelfde jaar als deze lp opnam.

Dan rest mij alleen nog de mededeling dat de Crème de la crème van de Britse jazzscene hierop meespeelt, en dat mijn oren bijna van mijn hoofd smolten toen ik dit album voor het eerst hoorde.

2 Comments leave one →
  1. December 14, 2006 3:37 pm

    Daar wil ik wel in vast blijven zitten.

  2. December 15, 2006 12:37 pm

    Ik ook wel! Alleen kan ik niet op de site komen 😦

Leave a Reply

