Skip to content

een vocaal tussendoortje

December 11, 2006

the trinikas – remember me (Pearce, 1970)

Een van mijn favoriete funksingles, al is het meer een luister- dan een dansnummer. De Trinikas waren een trio schoolvriendinnen die een talentenjacht wonnen met een cover van “black is beautiful“. Onderdeel van de prijs was een middag in een opnamestudio onder leiding van producer en organist Louis Chachere. De hiernaast afgebeelde 7” is het resultaat.

Het nummer waarmee de dames wonnen is charmant en een goede afspiegeling van de tijdsgeest. Het is echter de B-kant die van mij de geschiedenis in mag gaan: veel te kort, klaaglijk en soulful én in het bezit van een prachtig gitaar-riffje. Ugh.

4 Comments leave one →
  1. December 12, 2006 9:23 am

    whoehoe, deze is vet. Hij is natuurlijk ook gewoon bij Jazzman te krijgen.

  2. December 15, 2006 12:57 pm

    Vette shit indeed. Jurassic 5 heeft het gebruikt als sample!

  3. Pieter permalink
    December 19, 2006 12:18 pm

    Fjoewie..dat is een takkeduur plaatje. is dit het origineel of een reissue? naar mijn weten issie namelijk niet op single gereissued. zou errug blij zijn als ik nu te horen krijg dat ik m op single kan krijgen.

  4. Pieter permalink
    December 19, 2006 12:19 pm

    met hetzelfde label dus dan 🙂

Leave a Reply

