Skip to content

ode aan de eerste winterse zondag.

December 10, 2006

va – the singing detective (1987; soundtrack van de tv-serie) album

Ik weet niet voor hoe lang, maar vandaag was de winter in het land. Dat wordt in Casa Cortez meteen aangegrepen voor een fietstocht door de polder, waar de koude handen geen probleem waren als er zo’n mooi middagzonnetje schijnt. Bij thuiskomst sudderlapjes met een flesje bruin bier en wat laurier de pan in…Hollandser kan het niet.

De muzikale achtergrond wordt verzorgd door de soundtrack die Dennis Potter in 1987 bij zijn televisieserie “The Singing Detective” samenstelde. De serie zelf heb ik nooit gezien (ik was negen), maar mijn vader had een bandje met deze soundtrack dat hij vaak draaide.

Vorig jaar kwam ik de lp voor een euro tegen, en daar ben ik nog steeds blij om – twintig nummers uit de jaren ’30, ’40 en ’50 vol me houtblazers, liedjes om mee te zingen en een paar rare muzikale eenden in de bijt (“dry bones” bijvoorbeeld). Wintermuziek bij uitstek; doe er je voordeel mee!

No comments yet

Leave a Reply

