Skip to content

de zweedse herfst is warm dit jaar.

November 3, 2006

Koop – Koop Islands (2006) album

Het heeft even geduurd voordat ik er over uit was, maar wat is dit een goed album zeg. Waarom ik daar niet meteen van overtuigd was? Allereerst omdat ik erg gehecht ben aan hun eerste album “Waltz for Koop” en in dat soort gevallen een beetje bang kan zijn dat een nieuw album tegen gaat vallen. Daarnaast omdat de hoes van het nieuwe album questionable at best is naar mijn mening.

Na een paar luisterbeurten was ik echter (her)overtuigd van het talent van deze twee Zweden. Het album duurt dertig minuten(!), staat vol met eigen composities en klinkt als een warm bad nadat je in de koude wind van je werk naar huis bent gefietst.

Een aanrader – doe je ding.

One Comment leave one →
  1. November 21, 2006 9:20 am

    mijn reactie was eerst hetzelfde: mwoa. maar bij herluistering blijkt het een zeer genietbaar album te zijn. ik ben wel benieuwd hoe de volgende koop hoes er uit gaat zien. waltz voor koop had beide heren in vrouwenkleding, op de huidige plaat zijn ze als transsexuelen geportretteerd, als ze deze lijn doorzetten vrees ik het ergste voor de volgende plaat.

Leave a Reply

