Skip to content

toekomstige klassiekers

September 29, 2006

4 hero & jill scott – another day (2001)
4 hero & roy ayers – 2000black (2001)

Een paar weken geleden liet Gilles Peterson een voorproefje van het nieuwe 4 hero album wat begin 207 uitkomt horen. Dat duurt nog veel te lang. De nieuwe nummers waren voor mij aanleiding om Two Pages (1998) en Creating Patterns (2001) weer uit de kast te halen.

En die albums zijn verpletterend goed – veel beter dan ik ze me herinnerde! Dat wil ik graag delen, dus hierbij twee tracks van hun laatst uitgebrachte album.

Allereerst een samenwerking met Jill Scott: i don’t / want to / go to / work / today, maar gesteunt door een ingehouden orkest en een strakke drummer komt ze toch tot de volgende conclusie: i gotta gotta gotta gotta get up. Have a listen.

Daarna een cover van “2000black”, een nummer wat Roy Ayers in 1981 samen met Fela Kuti schreef. Detail: tot een paar weken geleden had ik alleen de cd van dit 4 hero album. En daar staat dit niet op! Het is een bonusnummer op de vinylversie, die ik vorige week in de bus kreeg. Even de schade inhalen dus.

No comments yet

Leave a Reply

