Skip to content

tilburgse wolken by way of arnhem

September 29, 2006

tortoise – djed (1996)

Afgelopen zondag was ik in Tilburg op het ZXZW festival om Machinefabriek te zien optreden. Leden van mijn club kennen Rutger Zuyderveldt als de man die mijn cd’s van zulke prachtige hoesjes voorziet*, maar wat hij eigenlijk doet is stilletjesaan beroemd worden in de internationale avantgarde / post-alles scene. En daar word ik erg vrolijk van!

Het concert van afgelopen zondag bestond uit één lang stuk muziek, maar het losse nummers noemen zou er net zoveel recht aan doen. Langzaam voorbij glijdende wolken van ruis, kraak en vergeten geluiden zorgden ervoor dat ik langzaam de zaal vergat en het gevoel kreeg dat ik op mijn rug naar die wolken lag te luisteren.

De sfeer van de muziek herinnerde me aan djed, het openingsnummer van de Tortoise-plaat “Millions now living will never die”. Ook hier geen haast – de muziek verandert door een kracht die buiten de muzikanten lijkt te liggen. Met een lengte van 21 minuten is dit niet iets om even snel te luisteren, dus als je benieuwd bent zou ik het downloaden en er een keer voor gaan zitten. of liggen!

(* in de nabije toekomst voeg ik een gallery aan mijn blog toe met alle hoesjes)

5 Comments leave one →
  1. nail permalink
    October 3, 2006 5:49 pm

    Kwas al fan van dit nummer, supermooi…

  2. cris permalink
    October 3, 2006 9:54 pm

    Ik vind de muziek heel gaaf, maar loop je geen risico door zoveel muziek te publiceren. Mr. cybercriminal. Pas maar op voor Mr. P.R. de Vries

  3. October 4, 2006 7:49 am

    Cris,

    “De muziek op dit blog dient als voorbeeld en wordt daarom ook aangeboden in een bitrate van 128kb. Betere kwaliteit? Drop me a line en ik zal je vertellen waar je dat legaal kan kopen!”

    😉

  4. cris permalink
    October 4, 2006 11:20 pm

    Je hebt gelijk. Goeie muziek dient onder de aandacht te worden gebracht. Of is het iemand om de aandacht brengen, of ombrengen om de aandacht. Kortom prima muziek op deze blog.

  5. will da 3rdstream permalink
    October 13, 2006 4:05 am

    hells yes!

Leave a Reply

