Skip to content

door een roze bril

September 29, 2006

stereolab – miss modular (1997)
stereolab – diagoanals (1997)

Dit album is een goed voorbeeld van het feit dat je smaak geen constante is, maar een proces. Als je me een paar jaar geleden gevraagd had of ik van Stereolab hield, had ik waarschijnlijk maar lauwtjes gereageerd. Een paar jaar later is hun album “Dots and loops” niet van mijn draaitafel weg te krijgen – helemaal geweldig.

Zangeres Laetitia Sadier en haar mannen lijken in het decor van Barbarella te wonen, en sturen een paar keer per jaar een bericht uit een achterhaalde toekomst die gevuld is met paarse wolken, zacht ronkende orgeltjes en oprechte verwondering. Ik ben fan – jullie ook?

ps: het vinyl is een dubbel-lp met één witte en één doorzichtig groene plaat. Nice.

One Comment leave one →
  1. October 1, 2006 8:41 am

    Deze zit sinds 2000 in mijn bescheiden collectie vanwege een bijdrage van Xaver Fischer aan dit album.
    Hier ééntje van het Xaver Fischer Trio zelf, die toevallig nog op mijn server staat. C64 (een afgeleide van liedjes onder spelletjes op de Commodore 64) op het album XFT-II.

Leave a Reply

