Skip to content

out in the streets – they call them…

September 13, 2006

ini kamoze – world a music

the tamlins – baltimore

welton irie – hotter reggae

Sly and Robbie, aka het meest productieve drums / bas duo wat op Jamaica* actief is (*ja, ik ben er erg mee bezig ;-)).

Na 15+ jaar als begeleiders actief te zijn geweest, richtten Sly Dunbar en Robbie Shakespeare in 1979 Taxi Records op. Vorig jaar verscheen op het Auralux label een best of van het label.

En die is dik.
Hier drie nummers om je een indruk te geven van hun sound – allereerst het origineel van “welcome to jamrock” door Ini Kamoze (jup, de Hotstepper). Vervolgens een diepe Randy Newman-cover(!) door de Tamlins, en tenslotte een version op dezelfde muziek met de tekst van “Rapper’s Delight”

2 Comments leave one →
  1. Danny permalink
    September 17, 2006 9:41 pm

    Boops. Ik wist niet dat die gasten nog bezig waren. ff checke dan.

  2. September 19, 2006 11:47 am

    Ha die Willem, hier met cris(pacdancai). Ik vind dit een erg goed initiatief van jouw. Ik heb zelf nu ook wat nummers op mijn blog geplaatst. Niet dat ik jouw ga imiteren, maar het leek me leuk om wat inspiratienummers op mijn blog te zetten. Ben benieuwd wat je van deze nummers vind. waarschijnlijk ken je ze al. groeten!

Leave a Reply

